Description
Uppgraderingen av större fordon genom motoroptimering följer i stort sett samma process som för personbilar. Genom att justera olika parametrar uppnår vi en ökad effekt och en bränslebesparing på 8-15%, beroende på faktorer såsom fordonets vikt, väderförhållanden och körsätt.
Men hur är det möjligt att få mer kraft samtidigt som bränsleförbrukningen minskar? Svaret ligger i vårt noggrant justerade syfte: Att minska bränsleförbrukningen utan att kompromissa med effekten. Genom att omfördela kraften från toppen till botten skapar vi ett starkt bottendrag från början. Detta innebär att större ökningar i kraft inte längre utgör något hinder, och du kommer att uppleva kraften precis när du behöver den. Genom att modifiera fordonets beteende när det gäller konsumtion och prestanda uppnår vi resultatet: Mer kraft, mindre förbrukning.
Vi är övertygade om effektiviteten hos vår mjukvara för tunga fordon och har fått fantastisk feedback från våra kunder. Därför erbjuder vi nu en gratis provperiod på 30 dagar för de flesta modeller! Om du som kund är nöjd skickas en faktura efter provperioden. Om resultaten inte motsvarar dina förväntningar återställs fordonet till sina fabriksinställningar utan kostnad. Med vårt erbjudande får du möjlighet att uppleva förbättringarna själv, utan någon risk.
Prisexempel: Scania R580 Original: 580 hk och 2950 Nm Steg 1: 650 hk och 3250 Nm Pris: SEK 8000,- exklusive moms.
En normal minskning av bränsleförbrukning har visat sig vara mellan 1-4 dl per mil, vilket ger en kort återbetalningstid för företag. Observera att det är svårt att ge exakta siffror då resultatet varierar beroende på olika faktorer såsom bilmodell, förare, vägsträcka och last. En tidigare noggrann mätning över 4 veckor på en R500 visade en minskning med 4 dl, vilket resulterade i en betydande ekonomisk skillnad för företaget.
Arbetstiden för optimeringen varierar mellan 1-4 timmar beroende på fordonets modell och komplexitet.